יום שישי, 8 באפריל 2011

3 שירים שלא נמאסים

 מדי שבוע תחנות הרדיו מקבלות עוד ועוד שירים חדשים שרק מקווים להיות אלה שיתפסו למאזינים את האוזן ויגרמו לשדרנים לנגן אותם שוב ושוב. עד שלכולם יימאס. יש הרבה שירים שהופכים במהירות להיות להיטים נטחנים ואז באותה מהירות הופכים להיות נשכחים ולעוסים עד כדי כך שאף אחד לא ינגן אותם שוב.
אני מכריז על עצמי כאדם עם אוזן עצבנית שלא נותנת הזדמנות שווה לכל שיר. בדרך כלל, אני מחליט על שיר אם הוא לפי 2-3 השניות הראשונות בשיר. אם זה הצליח לתפוס אותי, כנראה שאני אקשיב לכל השיר. אם השיר באמת טוב, כנראה שאני אשמע אותו שוב. אם לשיר קוראים "Friday" אני לא אפסיק להפעיל אותו בלופים על המחשב!!!
סליחה.
"Friday" הוא לא שיר טוב, אבל הוא קליט. הוא עשוי בדיוק ממה שכל האמנים צריכים כדי לקבל להיט נטחן ומצליח, ולצערם של רבים גם אם הוא לא טוב במיוחד.

מצב ה-Shuffle היוקרתי

על האייפוד שלי יש יותר מ-500 שירים, 200 מהם קיבלו את הזכות להיות חלק ממצב ה-Shuffle היוקרתי וכ-30 שירים מתוכם מקבל את היוקרה והייחודיות להיות חלק מפלייליסט ה-"Greatest" שיצרתי באייטונס. וגם כאן, כמו במתמטיקה, זה רק הולך ונהיה יותר מורכב, אז הנה שלושת השירים שלא נמאסו עליי ולא יימאסו כנראה, ימים יגידו.
השירים בפוסט המלא
Life in Technicolor II - Coldplay



קודם כל, זה שיר של קולדפליי ככה שברור שזה שיר מעולה ואיכותי ומושלם ו... ו... אבל ברצינות, זה שיר מושלם מהרבה סיבות. אתחיל עם אחת ברורה, המוזיקה. עדיין לא שמעתי שיר שהלחן שלו משתלב בצורה כל כך טובה עם המילים וככה שללחן יש עדיין פרשנות משל עצמה (אצלי לפחות). השיר מספר על המלחמה הקרה, על אהבה ועל כל כך הרבה יותר. קולדפליי ידועים כמספרי סיפורים. השירים שלהם הם למעשה סיפור בפני עצמו, Viva la vida הוא תיאור קורות חייו של המלך לואי ה-16 אם אני לא טועה.
למרות כל היתרונות שיש לקולדפליי בשירים שלהם, יש להם במאי נוראי בקליפים שלהם. ברצינות? מופע בובות לילדים בשיר על מלחמה? מכירת עוגות ופעולולנים? מה הקשר לשיר?!

Young Blood - The Naked and the Famous


הלהקה הניו זילנדית "הערומים והמפורסמים" (מפורסמים?) הוציאה בספטמבר 2010 את אלבום הבכורה שלה וזכתה במקום הראשון במצעד הניו זילנדי. השיר עצמו הוא שיר התבגרות קלאסי, המוזיקה האלקטרונית והמילים הצעקניות הופכת את השמיעה של השיר לחוויה כל פעם מחדש.
אלה שיגידו שהשיר לא מקורי והמוזיקה ממוחזרת יכולים להמשיך להתבכיין ולשמוע ביטלס, לוזרים. דיס איז מיי ג'נריישן.

Fireflies - Owl City

"נו, באמת" אתם חושבים "השיר הדפוק הזה?", אז תנו לי לענות לכם: השיר הזה ממש לא דפוק. אדם יאנג הוא האדם שעומד מאחורי השם "עיר הינשופים", והוא יודע בדיוק מה הוא עושה. זה לא שיר שנכתב בשנייה, את המילים צריך לקרוא בין השורות. "Fireflies" מתאר את ילדותו של יאנג (או של ילד אחר) ומציג את השקפת עולמו: "העולם מסתובב לאט", המחזה שנראה אליו מביתו "10 מיליון גחליליות" וביחד עם הקליפ שמלא בצעצועים שהיו בעבר חלק מהתרבות האמריקאית הוא יוצר שיר חכם ומהנה. כזה שמרגיש בבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בבקשה השאירו שם פרטי כי יהיה משעמם אם כולם יהיו אנונימיים!