יום חמישי, 13 באוגוסט 2015

התקף נוסטלגיה

במהלך חיפוש חומרים לסרט בר המצווה של אחי נדב, צפיתי בסרטים ישנים שצילמתי כדי למצוא קטעים שהוא מופיע בהם. מהר מאוד הגעתי לתיקייה "פרוייקטים ישנים" וצלילה אל תוך כמה תיקיות הביא אותי ל"יוצאים לחופשה - צרפת 2008". חשק עז לצפות ביומרנות שהייתה לי לפני 7 שנים. אוי הפדיחה.

שיטוט בארכיון שבמחשב של 770 הביא אותי לצפות בסרט הראשון שצולם בחופשה המשפחתית אי שם בשנת 2008. אז עוד לא עלינו על הפורמט...
‎Posted by ‎צוות 770‎ on‎ חמישי 13 אוגוסט 2015


הכל התחיל בהכנות לחופשה המשפחתית הגדולה הראשונה בצרפת. כלל המשפחה הייתה בטירוף. התכנסנו בשבתות ותכננו את המסלול. במקביל, אני יחד עם ענבר ושחר רצינו לעשות המשך לסדרה המשפחתית הקטנה שלנו "חברים (במשפחה)". הטיסה לשם הייתה יכולה להיות הזדמנות ליצור סרט באורך מלא (כן כן) שבו הדמויות המוכרות עושות את הדברים שהם תמיד עשו, אבל בחו"ל.
את התסריט כתבתי בשקדנות והאמנתי באמת ובתמים שהכל יילך כמו שצריך. עשינו צילומים מקדימים בארץ של כמה סצנות ועדיין האמנו ברעיון שלנו. הטיסה הגיעה ואיתה ההתרגשות. מבלי לפרט יותר מדי נקצר ונאמר שהיו דברים שעבדו טוב וחלק נראו טוב על הנייר.
רק הסצנה הזאת, שקראנו לה "הבנות על המזח" ואליה הכי התכוננתי, יצאה נהדר. כל מה שקרה לפני ואחרי יצא לא משהו בלשון המעטה, אבל יצאו כמה פנינים משפחתיים.

ישבתי על המזח עם חצובה שרק רגל אחת שלה פתוחה (מעל המים!) כדי לאזן אותה. צילמנו את הדיאלוג בשני טייקים, כל אחד מזווית שונה ואת השורה האחרונה צילמתי גם מרחוק. מסביב אפשר לראות דייגים שהתעלמו מאיתנו באלגנטיות אירופאית והוסיפו ליופי של הסצנה הזאת.

אני מקווה שיום אחד אני אחזור לשם ואצלם שם עוד סצנה, סתם בשביל הנוסטלגיה.

פוסטר הסרט


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בבקשה השאירו שם פרטי כי יהיה משעמם אם כולם יהיו אנונימיים!