יום שישי, 27 בפברואר 2015

אייפון וחרדת נטישה


קרוב ל-3 שנים שאני משתמש באייפון 4S. מעולם לא הצלחתי להחזיק מעמד כל כך הרבה זמן עם אותו המכשיר. השתמשתי בנוקיה לפני זה (כשהיא עוד הייתה רלוונטית) וגם, איך לא, בסמסונג 770 האגדי. שני המכשירים המאיסו את עצמם עליי בערך אחרי שנה של שימוש. אבל מהרגע שעברתי לאייפון באמצע 2012 באמת הרגשתי שמדובר בטלפון מצויין. השנים עברו, הטכנולוגיות השתפרו ומסביב כולם עם אנדרואיד על שלל גרסאותיו אבל אני בשלי. ממשיך לתחזק ספריית אייטונס מתוקתקת ומפורטת ונאלץ להתמודד עם גחמותיו של iCloud המציק והקיבולת המזערית שלו.

בחודשים האחרונים ההגמוניה ושיתוף הפעולה ביני לבין האייפון שלי התחילה להתערער. כולם יודעים שאפל דואגת שעדכוני הגרסה של המכשירים הוותיקים שלה יהפכו את המכשיר לאיטי ודפוק יותר כדי לעודד רכישת מכשירים חדשים יותר. מצד אחד, מדובר בצד הגיוני של החברה שרוצה לקדם מכשירים מתקדמים יותר ולמנוע משתמשים שלא נהנים מהחוויה הטובה יותר שיש לה להציע. אבל מצד שני, זה צעד לא הוגן ואפילו חצוף. אני חושב שבמקום להמשיך ולעדכן את הדגמים הישנים של האייפון בעדכוני גרסה חדשים שלמעשה הופכים את המכשיר לאיטי ומעיק עדיף פשוט לעצור את אפשרות העדכון ולהשאיר את אותם דינוזאורים במערכת הפעלה ישנה יותר. כבר עכשיו הרבה אפליקציות מסרבות לתמוך במערכות הפעלה ישנות יותר, כך שמשתמשים שמסרבים לעדכן את מערכת ההפעלה שלהם לא יכולים לעדכן חלק מהאפליקציות שלהם מלכתחילה. 

אני יודע שאני צריך להחליף את המכשיר שלי. אבל אני לא יודע לאיזה מכשיר אני אחליף. זה לא סוד שהעולם מלא במגוון מכשירי אנדרואיד שכוללים תכונות טובות הרבה יותר מאייפון 6, אבל הבעיה העיקרית הוא ההפרדה המוחלטת בין iOS לבין אנדרואיד. כלומר, אם אני משתמש ותיק באייפון, מתחזק ספריית אייטונס ומקפיד לגבות כמה שאפשר את התוכן שעל המכשיר שלי אני אאבד את כולו ברגע שאחליט לנטוש את iOS. 
מדובר על למעלה מ-7 שנים של עבודה על המוזיקה ולאחר מכן גם על ההגדרות האישיות, התמונות וההודעות שילכו לפח ברגע שאחליט לערוק למתחרים. 
בנוסף, אני לא ממש מסתדר עם אנדרואיד. יותר מדי אפשרויות, המון תפריטים ויכולת לשנות מצבים שמעט מרתיעה אותי. אני ממש לא טכנופוב, אבל בדיוק כמו שעדיין לא עברתי ל-OSX (מערכת ההפעלה למחשבים של אפל) והמשכתי עם חלונות, כך המצב בפלאפונים. ה-iOS לא נותנת לי לבחור כל דבר מתוך הנחה שעדיף להתעסק בעיקר. המערכת מתקינה לבד אפליקציות, מסדרת מוזיקה, תמונות והודעות. אתה צריך רק להגיע.

עכשיו הקמפיין לשכנוע דינוזאורים עולה שלב, כשגם אייטונס מתחיל לרמוז בגסות שהאייפון שברשותי כבר צריך ללכת לעולמו. הבוקר החליטה התוכנה שהיא מוחקת את כל המוזיקה מהמכשיר בטענה שאין מקום פנוי. לפתע יש לא פחות מ-6 ג'יגה של קבצים מסוג "אחר", שלאיש אין מושג מאיפה הם הגיעו וכיצד מוחקים אותם.
מהמדריכים שקראתי בגוגל נאמר בשורה התחתונה לעשות פירמוט למכשיר. זה לא בעיה, רק שכמו תמיד ברגע שצריך לתקן משהו בפירמוט, האייטונס מסרב לעשות וממציא תקלות כדי לסקל את המהלך. עם כל אהבתי לספריית האייטונס, כתוכנה לסנכרון מדובר בחרא של תוכנה שעמוסה בתקלות מעצבנות ובלתי אפשריות לתיקון.

כעת אני מנסה בכל זאת לנסות למצוא פתרון שלא כולל פירמוט, אבל אין לי ברירה. עכשיו צריך לנסות למצוא פתרון לחוסר המוכנות לבצע פירמוט...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בבקשה השאירו שם פרטי כי יהיה משעמם אם כולם יהיו אנונימיים!